Jak víte, Fred Jérôme (a.k.a. Barnik) je grafický designér Simple Plan, který s touto kapelou spolupracuje již od jejich prvního alba, a který svým dílem přispěl i na všechna jejich pozdější alba, a to včetně designů jejich merche a jejich nové biografické knihy „Simple Plan: The Official Story“.
Fred byl velmi laskavý a přes email mi odpověděl na několik mých otázek, takže si nyní můžete přečíst nějaké zajímavé informace o jeho prvotní spolupráci s některými ze členů Simple Plan a také o tom, jak Fred přistupuje ke grafickému designu a vůbec k práci se Simple Plan.
Český překlad nového rozhovoru SimplePlan.cz s Fredem najdete zde:
Poté, co jsem si přečetla knihu Simple Plan, jsem zjistila, že nejenže jsi spolupracoval se Simple Plan od jejich úplných počáků, ale že jsi také v minulosti spolupracoval i s Reset. V čem tato spolupráce s Reset spočívala a jak jsi se s kluky seznámil?
Když jsem byl mladý, hrával jsem na baskytaru v kapele My Big Wheel. Hráli jsme hudbu podobnou jako hráli Reset, ikdyž to možná bylo trochu více v „pop rockovém“ stylu, jako mají Blink-182 nebo MxPx… A právě s Reset jsme v té době hráli a tourovali celkem hodně. Od té doby jsem s Chuckem a Pierrem zůstal v kontaktu. Pierre se také podílel na jednom z našich alb. Zpíval zadní vokály na naší písni „Loaded“.
Jsi tvůrcem úplně prvních tří symbolů Simple Plan, které značily éru „No Pads“ – zlomené srdce, smutný smajlík a bouřkový mrak, stejně jako dalších symbolů k albu „Still Not Getting Any“ – dům, medicínský symbol a erb. Jaký význam za těmito symboly spočívá? Inspiruje tě hudba kapely, když pro ně vytváříš nějaký design?
Ty tři symboly ze SNGA reprezentují tři období z photoshootu k tomuto albu. Dům reprezentuje ten předměstský životní styl, který lidé žijí, když dosáhnou čtyřicítky. Erb (s golfovými holemi) značí důchod a nakonec ten medicínský symbol je znakem pro stáří. Možná to nebyl jeden z našich nejlepších konceptů… Možná to bylo trochu příliš komplikované.
Když vytvářím obal alba, nejprve si poslechnu písně, které na něm budou, a to mě pak inspiruje. Pak vytvořím obal, který reflektuje tu energii, která se na mě z té hudby přenesla.
Jaký typ grafiky tě baví vytvářet nejvíc – obaly alb, designy oblečení nebo layouty webové stránky? Jaký je tvůj nejoblíbenější design, který jsi pro SP vytvořil?
To je hodně těžká otázka… Když navrhuju věci pro SP, tak musím být vždycky velmi kreativní, ale pro tuhle kapelu je pro mě vždycky velmi jednoduché pracovat, takže si užívám každé této chvíle. Nemám žádnou svou nejoblíbenější grafiku. Ve skutečnosti si to navrhování užívám tak moc, že bych to pro ně dělal i zadarmo… Ale to jim neříkej! ;)
Jak moc do tvé práce mluví sami členové SP? Kdo přichází se všemi nápady?
Co se týče obalů alb a webové stránky, tak vždycky pořádám takový brainstorming s celou kapelou (Chuck je velmi kreativní, dokonce možná i víc než jako bubeník, hehe). Potom něco navrhnu a společně vybíráme ten nejlepší návrh. Co se týče merche, tak většinou přijdu s několika koncepty a pak vybereme tolik designů, kolik jich zrovna potřebujeme.
Vytvářet knihu Simple Plan muselo být velmi náročné: jaká část pro tebe jako pro grafika byla nejtěžší?
Nejtěžší bylo dodržet deadline a omezení jednotlivých stránek… Měli jsme tolik fotografií a archivních záležitostí, že jsme mohli klidně vytvořit i 600 stránek. Bylo to velmi těžké mezi všemi těmi fotografiemi vybírat, protože jsme některé prostě museli nechat stranou. Ale možná si je schováme pro druhou knihu! ;)
Patří Simple Plan mezi kapely, které sám aktivně posloucháš? Jaká je tvá nejoblíbenější píseň?
Ano, samozřejmě, že poslouchám SP. Poslouchám hodně kapel, které jsou více v takovém tom old school punk rock stylu, ale mám moc rád chytlavou hudbu a SP moc dobře ví, jak psát velmi chytlavé písně. Vybral jsem si své nejoblíbenější z každého z jejich alb: I’d Do Anything, Thank You, Time To Say Goodbye a Can’t Keep My Hands Off You.